Fotografia reklamowa jest jedną z dziedzin fotografii, która intensywnie rozwinęła się w ostatnich dziesięcioleciach wraz z rozwojem marketingu.
Klient w obecnych czasach jest coraz bardziej wymagający w stosunku do nabywanych dóbr. Istnieje duża konkurencja na rynku i każdy ze sprzedawców chce sprzedać właśnie swój produkt, dlatego tak ważna staje się obecnie rola reklamy w marketingu.
Fotografia reklamowa ma zadanie sprzedać dany produkt lub usługę, poprzez profesjonalne ujęcie danego przedmiotu, który podkreśli atrybuty i charakter fotografowanego obiektu. By tak się stało fotograf musi uwzględnić szereg kryteriów takich jak odpowiednio dobrana kolorystyka i barwa zdjęcia, oraz rozmiar fotografii. Do tych istotnych czynników wpływających na odbiorcę zaliczyć można także estetykę i kompozycję zdjęcia, która najsilniej wpływa na wrażliwego odbiorcę, gdyż odwołuje się do jego zmysłu estetyki i tym samym wpływa na jego emocje i skojarzenia.
Tak więc fotografia reklamowa ma duży wpływ na otaczającą nas rzeczywistość.